fredag 17 januari 2014

Vanlig dag

I dag är det en helt vanlig dag  ..

Jag pysslar med lite av varje  .. En maskin tvätt är igång i grovköket  .. DÄR har jag plockat om lite  .. hade tänkt köpa en liten bänk som jag kunde ställa på bänken .. så att mina blommor kommer upp närmare fönstret ..  KOM på att ..  varför inte ställa upp den som jag har där i hörnan redan  ..
SAGT och gjort .. den var för hög .. men vände den upp-och-ner  ..  VAD DÅ tänker ni då ..
JO det kan man  .. det var en gammal akvariebänk .. eller snarare våran första databänk .. om man nu kan kalla det bänk .. gjord av fyrkantsrör som man byggde akvarieställningar med ..
SAGT och GJORT  .. men fick inte bort två av benen .. så dom fick vara kvar ..
två kunde vara kvar ..
DOM främre borde bort ..  SKA fråga FIXARMALTE när han kommer nästa vecka  ..
DÅ ska han få borra en massa hål .. så jag kan sätta upp mina tavlor  ..
DET ska äntligen bli av efter drygt  FYRA månader  .. OJ vad tiden går  ..
 
I GÅR
VAR jag på stan  .. kulle ha varit på studiecirkel .. INSTÄLLD på grund av att ledaren hade kräkts  .. så varken hon eller vi andra ville komma dit ..
Så DÅ tänkte jag när SOLEN KOM FRAM  ..
då går jag till STORHUSKVARN  .. kollar in isen och snön där .. MITT I STAN ..
MITT favoritmål i många år..
JAG började hemma  .. tog Stockholmsbacken  .. fortsatte ner mot stan ..
 
EFTER att jag svängt av från Storgatan efter att jag postat brev  .. var jag snart vid STORHUSKVARN ..
NU vid GRÄSMATTAn starxt för ån .. MAN ser den där nu ..

NU framme vid ÅN där..  Näcken med sin avbrutna fot.. den har varit sönder många år..
MEN nu var foten borta .. SÅ grabben som kollar på näcken .. och dom stora kvarnhjulen som minner om en svunnen tid ..
NU har jag pulsat i snön förbi kvarnhjulen .. ska kolla om ...
JO DÅ han var där.. STRÖMSTAREN ..
TAR en del kort  . en del blev inte bra  .. Så fortsätter jag utmed ån  .. förbi Skolan  ..
MEN jag tänker inte lyda detta budskap  ..
MEN VARFÖR ska det kladdas på allt för.. inte alls kul ..
JAG har tagit kort på några änder..
 
Änderna på sitt favoritställe på andra sidan ån ..
 OCH där ser det ut som om grabbarna går balansgång på staketet..
JAg fortsätter utmed ån .. över STORGATAN  .. och fortsätter min promenad där..
DEN vitaaktiga fågeln var där vid en iskant .. Är det en VIGG eller vad ..
DÅlig på en del av dessa fåglar ..
 FORTSÄTTER under  bron   åver ån vid genomfartsgatan i stan
 
 SKA just fota bropelaren  .. då mobilen ringer  .. en fd granne .. Vi ska ses nästa vecka ..
FÖR det vi skulle göra funkade inte  i går ..
Då är jag under bron  .. går öven en parkering .. där är det en del företag som har lokaler ..
JAG fortsätter runt husen  .. till nästa bro .. VID FORS gamal ULLSPINNERI  ..
 Går över där .. fortsätter en liten bit till NU är jag hos KARIN där det blir en fika ..
JAG lämnar tre ÅRET RUNT  .. för sist så glömde jag två ..
FRAMME hos Karin så undrar jag .. FICK snösvängen stopp eller varför var det slutplogat straxt för deras dörr ..
 SOM tur är kunde jag gå inder taket  .. DERAS dörr är bakom sista stolpen ..
KANSKE att det var FIKARAST sa KARIN när jag frågade om plogningen
JA JA så kanske det var  .. skoj skoj ..
VI pratar en stund  .. fikar  och pratar  .. så ska jag gå .. vädret börjar bli dåligt.. MEn hem måste jag ju .. TAR vägen in förbi min NAMNE ..  DÄR BLIR  ......
..........       JAG utskälld av OXANA ..... 
DEN utskällningen kunde jag ta  .. ha ha.. hon är ju bara så söt  ..
JA då ska jag traska hem ..det blev en snabbvisit där..
 SKULLE bara säga HEj .. när jag gick förbi ..
TAR STOCKHOLMSVÄGEN i motsatt rikning  .. skulle ta kort.. men fy attan vad deet snöade just då .. så jag fick vända på mig ..  .. SNART hemma  ..
SKÖNT var det ... 2½ timme var jag borta..
HEJ SVEJS  .. NU är det fredag  ..
solen är borta  .. DET SNÖAR  NU igen ..
 
HEJ SVEJS  för nu ..

ÄNTLIGEN kom lyset åter efter nästan en veckas avbrott .. UTE  .. 
 
 
 


 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Det är ingen vigg, de har en tofs som ligger slickad i nacken. Men fina bilder du har,
    Men jösses vad tjock den vita fågeln var.

    Ha det fint

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle kolla.. i min fågelbok ,,men missade det.. KANSKE det ser ut att den är tjock .. så för den ligger där på iskanten .. Trevlig promenad blev det .. KRAMISAR till dig.. NU fy attan vad det snöar här.. fredag klockan 13,30 ..

      Radera