måndag 6 januari 2014

DAG 6

TRETTONDAGEN

I dag är det tre namnsdagar  .. Kasper .. Melker .. Baltsar ..
TROR inte det finns någon mer dag i almanackan som har det..
HELT vilsen .. men dessa namn har nåt med JULEN att göra

DET TRE VISE MÄNNEN  .. JULENS HELGON
Lätt som en plätt .. lätt med datorer ibland ..
BARA skriva det man vill i sin sökruta   .. då får man fram det man vill   
FÖR DET MESTA ska tilläggas ..

I dag kom solen fram en stund    ... Så det blev en liten promenad med en omväg  innan ICA ..
 Så en liten omväg hemåt också .. Först var det skönt .. tog skogsvägen med lite omväg ..
 SKÖNT var det här ... en rastplats  .. jag brukar se många av dagisbarnen vara där  ..
DEN ligger bara bakom nästa hus  och väg ..  Men när jag kom ut på vägen .. då .. fy attan vad det blåste innan jag kom i lä vid husen  .. på min gångväg
INTE alls skönt då ..  men jag var ändå på väg hem  ...
Lite promenad blev det ..
 DESSA blev klara i går ..  NU håller jag på med ett par vridna  .. utan häl .. stickade såna när mina barn var små  ... Så kom jag på det igen när en  tjej sa att hon inte kunde sticka hälar ..
OCH jag var på ett äldreboende för ett tag sedan .. där  i ett skåp  . fanns många sådana par i alla möjliga färger och varianter .. stora och små  .. då tänkte jag  .. ska testa  .. letade efter ett mönster  .. jo då  .. jag hittade ett  .. men det var nåt del där.. för det blev inte alls som jag ville .. letade igen .. nu hittade jag rätt  .. två  aviga .. två räta  .. 4 varva .. flytta en maska var fjärde varv åt vänster .. sedan är det bara att köra på ..
                                                       En bit på väg är jag nu  ......... 
                BRA för både stora och små som har svart att hitta hälen när man tar på sig .. 
 PÅ väg är detta plan .. som jag såg när jag var där i skogen förut i dag  .. TAR bara ett kort rakt upp  .. solen sken då  .. och det var en del moln ..  Man ser planet där  .. som et sträck ..

BARA ett med  dagens promenad  .. ingen snö  .. inga vinterbilder  .. det borde det vara  ..

FÖRUT i dag var jag på balkongen  ..skulle fota en kråka ................
 ............... den flög

JAG har städat ut julen  .. gick runt och kollade om jag glömt något  .. jo en TOMTE med lyse i .. som står under en pidestal .. med en ormbunke på ..  OK då den kan vara ett tag till ..
I köket såg jag detta  .. SKUGGAN på väggen   ...   Då hade solen nyss kommit fram



 JAG är lite knäpp kanske  .. men gillar även vissna blommor  .. 
NU är det nästan slut på mina två amaryllisar  ..
Har en klocka kvar på varje ..


NU säger jag tack och hej för i dag 
...  HEJ SVEJS ...
JULEN varar ända in till påska  sägs det ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar