tisdag 7 januari 2014

DAG 7 2014

NU  har Google fixat snö igen på en av mina bilder  .. 
DET ser ju riktigt trevligt ut .. Men nu vill jag inte ha snö ..  

I dag var jag på stan  .. först FOTVÅRD en timme  så Sköööööönt .... SEDAN hämtade mina nya dataglasögon .. Dom funkar bra .....  Men det blev lite onödigt spring fram och åter  .. för bankomaten ville inte ta mitt kort  ..  eftersom jag var på öster .. så gick jag in på ICA .. nä  .. ogiltigt kort  .. så då tar jag ICA-kortet  ..  så går jag till fotvården .. sen ner på stan centrum  ..
Kollar den bankomaten  .. det funkar där  .. även hos optikern  .. Inget fel på kortet  ..
Så åter tillbaks på öster .. kollar i den bankomaten igen  .. funkar inte där  ..
NU får det vara som det är .. TYDLIGEN når avbrott på Östra delen av stan  .. 
GÅR till min fd granne på en fika  .. det var bestämt ..  MUMS vilken god tårta jag fick ..
 Blåbärskräm emellan    .. så gott   .. MUMS  .. Det blev nästan mörkt ute innan det var dags att gå hem  ..  Klockan var 16.00 när jag kom hem ... 4½ timme hade jag varit borta  ...  
MEN så trevligt  det blev..  
När jag vaknade i morse var det ösregn .. BLÄ och åter BLÄ sa jag då ...
VILL INTE HA REGN I DAG  ... men se VÅR HERRE var snäll mot mig .. 
för när klockan var 12,00  ungefär .. så började det vara lite ljusa glimtar på himlen  ..
 HALVVÄGS  på väg  ............              till fotvården ..



KORT hinder på vägen ner mot stan  .. SOPTÖMNING pågår 

 NU har jag hämtat glasögonen  ..
DETTA är NYKÖPINGS STADSHUS   ..
Mycket diskussion när det byggdes för många år sedan  .. 
klätt med dyr marmor som byttes ut förra året  .. gaveln på huset  ....
Huset byggdes mellan 1962 -- 1969 ..... Dansk arkitekt ..

MEN SOLEN SKINER .. det är skönt  .. GÅR över torget ..
Så Storgatan ner mot mitt fd hem ,, OCH min granne där  .. där blev det fika
SER att det nu efter 4 månader har flyttat in någon där jag bodde  .. STAMBYTET är klart  .. LIKSOM renoveringen av den lägenheten  .. där jag bodde i 32 år  ..

DET var dagens lilla stads-tur ..   som slutade bra  .. inget regn  .. 
så det blev en skön promenad
 
HEJ SVEJS ALLA VÄNNER



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar