torsdag 30 januari 2014

BARA lite ..

Ingenting ..........


Jag bara gör ingenting i dag  ........  DET snöar  .. det yr .. det är kallt  .. det är mulet
 
Så här ser det inte ut  .. men näst intill  .. en bild som googel fixat till .. 
PARKERINGEN är det  .. bilden har jag tagit   .. i går tror jag det var  ..

En innedag i dag också .. Stickar lite .. börjat på ett par tofflor  .. dom nöts ju ut .. 
Korsorden är slut  .. men virkning o stickning finns att ta till .. 
Så dagen den går nog i dag också  .. det kanske är kväll fortare än man anar  ..
i allafall om jag tar en tupplur ..
 
Så lite datajobb  .. nyss lite bankärenden  .. skönt att göra det hemmifrån  .. och slippa gå genom stan i detta väder som är nu  ..  IBLAND är datorn bra att ha ..
 
 OCH föresten  .. utan den  ...  då skulle jag ha tråkigt  ..
för tänk vad den hjälpt mig med min ensamhet  ..
EFTER att jag blev ensam för drygt 7 år sedan  .. MIN DOTTER SA DÅ  ..
Mamma du ska börja blogga  .. HA HA .. vad jag skrattade och fnös åt det  ..
Men hur det var så började jag då  .. och tänk vad trevligt det är  ..
VAD många vänner jag fått..  
BLAND ANNAT  KATTHEMMET i NORRTÄLJE där jag varit och hälsat på flera gånger  .. Och till  dom och några andra katthem virkar jag mina kattmöss och skänker dit  .. dom är ju så poppis .. dessa möss ..  och lite pengar får dom in  .. alltid något ..
Garner får jag en hel del .. dels från katthemmet .. och andra som vet att jag virkar dessa kattmöss  .. sedan köper jag stornystan på ICA eller andra ställen då det är extrapriser ..
DET här är två dagars arbete  .. för jag virkar bara lite då och då  ..
Och  just nu har jag bommulsgarn .. lite hårdare att virka med..
Det tar runt en ½ timme att göra en .. så lägger jag dom på hög .. stoppar när det är dags att sända iväg en sändning .. oftast till JUL eller till PÅSK  ..
Så då har jag ett lager  .. att ta av .. då sänder jag iväg 5 x 25 möss ..
...  alltså till 5 olika katthem ...
 MEN jag började med dessa möss när jag arbetade med min sambo i hans zoobutik ..
och när Katthemmet här i stan öppnade .. då sponsrade han med en del saker .. och jag skänkte kattmöss.. SÅ på den vägen är det  .. OCH när sambon gick bort .. så kom jag på att jag kan fortsätta att skänka till katthem  .. och det började med Norrtälje .. tack vare en  BLOGGBEKANT som jag fått på en blogg  ..  som hade katter  ..
 
SOM SAGT   IBLAND ger det en ..  det andra ..  och så rullar det på ..
 
NÄR jag var på NORRTÄLJE KATTHEM  första gången träffade jag SUSANNE AXEL ifrån FRÅGA DOKTORN  .. min favorit på tv.. KUL var det .. även nästa gång jag var där  .. då med min dotter som sällskap .. VAR SUSANNE där ..  Så trevlig hon är privat  ..
 
 ...  JA HA ...
...  Det blev ju en hel del skrivet ändå i dag ...
...  Fast jag bara skulle  snabbskriva lite mest som lite skoj  ... 
 
Börjar man så flyter det på .. ibland  .. andra gånger blir det ingenting ..
Så blev det ett lite avbrott  .. för vännen ringde .. STRUL var det .. därför kommar han inte hem än på några dagar  .. Men ingen större fara var det  ..
Han var pigg och glad men det var  en dagmamma som var sjuk .. så då får han rycka in ..
 
Då är det slut för i dag
HEJ SVEJS  GO VÄNNER ..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar