onsdag 2 januari 2013

Årets andra dag

DAG 2 på dettta nya år

Börjar lite molnigt med lite sol och +2,2 grader .. blåser lite
DAGENS CITAT: Det är bättre att slinta pmed foten än med tungan

VAD ska ske i dag .. VET EJ än så länge

JAG tar dagen som den kommer .. det brukar jag göra ..
HÅRET är tvättat .. Frukosten avklarad  .. SN läst ..
INTE mycket snö kvar på baksidan I dag 2 januari 2013

DÅ  i mitten på December 2012


MITT köksfönster från balkongen

DAGENS moln på framsidan 9,15



Händelse nr 3 .. år 2012

Egentligen  började denna händelse redan för 5½ år sedan
LASSE o KARIN  .. mina bästa vänner sedan då ..
KARIN hade jag då bara träffat nån enstaka gång i Butiken ..
när LASSE handlade kattmat .. LASSE visste jag vem han var

Så midsommar 2007 drygt ½-året efter att min sambo gått bort ..
SÅ TÄNKTE JAG ta en promenad till HAMNEN ..
NÅGOT måste jag göra .. men VAD
DET VAR JU MIDSOMMAR .. SÅ varför inte HAMNEN .. där var det en massa JIPPON  denna midsommar som ofta annars också .. SÅ jag började gå mot hamnen ..
Kommer ifatt detta äldre par .. i dag är dom 82 och 83 år ..
HEJSAN säger vi till varandra .. JAHA sa LASSE  vad ska du göra
TILL hamnen .. så på hemvägen till SLOTTET och SE CINDY PETERS
för hon skulle vara där då ..
DÅ kan vi göra sällskap .. MEN KARIN SA DÅ ..
JAG GÅR JU SÅ SAKTA och MÅSTE VILA OFTA ..
DET ÄR OKEJ ..
VI gjorde sällskap .. det blev en HELDAG i hamnen  .. NÄSTAN ..
MEN CINDY PETERS missade vi .. kommer inte ihåg nu varför..

SEDAN har vi träffats nästan varje dag .. KARIN är ju inte ute så mycket ..
så jag besöker henne flera gånger i veckan ..
DÅ .. HAR VI VÅRAN DAGLIGA DOS AV SNACKSTUND
JA NÄSTAN DAGLIGA ..
IBLAND gick vi en promenad
VAD SOM hände förra året .. det var ju det det skulle handla om
ÅTERBLICKAR
 VI pratar i telefon om vi inte ses på några dagar ..
det blir fikastunder .. JAG fotar det mesta .. SOM den trevliga SPINDELN ..
 JA VET många hatar dessa kryp .. denna bodde utanför hennes köksfönster
EN KORSSPINDEN så stor och fin

FÖDELSEDAGSKALAS lite då och då
  Där eller här ..
 Så ibland är jag på balkongen .. ser Lasse komma från ICA ..
då kan jag ta ett kort ibland
IBLAND HAR JAG BAKAT NÅT gott som jag har med till FIKAT HOS KARIN

ÄR JAG LEDSEN som jag varite mycket sista åren .. KOM jag till Karin
 OCH Lasse var hemma .. då blev man glad .. för han kunde konsten att pigga upp en person ..
SÅ KARIN och LASSE räddade mig från många  sorgsna stunder
VI HADE BESTÄMT att JAG fick komma om jag var ledsen
MEN DET SISTA ÅRET .. har det inte varit några LEDSNA STUNDER
BARA GLADA STUNDER .. MINA VÄNNER
KARIN OCH LASSE har jag att tacka mycket för under mina ensamma år ..
NU är jag inte ensam .. VÄNNEN och jag ses inte varje dag .. MEN mitt liv är  MYCKET bättre NU än för mindre än ett år sedan
LASSE o KARIN  HAR hjälpt mig genom en del av detta att jag mår så bra i dag .
FÖR NÄR jag träffade min vän så RÅDFRÅGADE JAG KARIN ..
SÅ TACK  MINA BÄSTA VÄNNER

UTE ÄR DET MOLNIGT I DAG
HEJ SVEJS





2 kommentarer:

  1. God fortsättning

    Samma väder här som du har, men det kom lite sol frampå dagen, men den gick ju snart ner igen. Men det dröjer bara ett par veckor så märker man ju lite skillnad ändå.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. GOD fortsättning igen .. Det var blandat väder i dag .. Både sol och senare moln .. VAr på stan en sväng.. MEn så halkigt det är .. så man får passa sig hur och var man går.. I DAG kom NYA grannarna.. MEN det verkar bara vara FLYTTGUBBARNA .. oj vad kartonger dom burit...

    SvaraRadera