onsdag 16 januari 2013

MÅSTE

Bara köpa lite blommor i dag

Dessa kostade 20 kronor .. Tulpanerna 39:- .. 
så nu hoppas jag det snart blir fina amaryllis hemma

 

VAR en  sväng till Karin o Lasse idag .. 
Där utanför är detta stora träd.. 
NU med en massa snö på










Så gick jag iväg.. Tänkte ta å sidan .. 
KOM på att det var onsdag .. 
så jag går till TORGET ...
HANDLAR blommor för 20 kronor.. 
dessa som är på första bilden 
DÅ går jag över FORSBRON .. där är detta träd. i vattnet. kan man nog säga .. Till höger i bild kommer en and flygande .. vänder mig om .. missar den bara för att det är ett högt staket där vid bron .. VATTENVALL har rensning där vid dammluckorna.. därför detta staket

Fortsätter alltså till Torget .. Hämtar ut pengar först . så jag kan handla blommorna ..

På vägen därifrån går jag in i kyrka och hämtar papper för att se när QIGONGEN börjar ...  
Men blir besviken.. BARA en gång i januari .. ingen gång i februari .. eller så är det inte klart med vila som ska leda.. kanske kommer ny lapp .. TRIST i så fall om inget blir.. FÖR både jag och min namne gillar det..  OCH det var många som kom på det  .. 


I dag skottade jag min balkong 
INTE hela. och vattenkannan som är där .. den fick stå som den är ..


NU SKA JAG BARA SLÖA .. för det som skett i dag och dammsugningen .. 
det tar på min fibrokropp .. SEDAN hoppas jag att jag får sällskap vid maten i kväll att vännen kommer en stund..

 NU lägger jag av för i dag .. med detta

HA en bra kväll mina vänner     Kameran och jag fick en skön promenad .. 
 HEJ SVEJS

3 kommentarer:

  1. Det blir säkert fina blommor av dom. Du har kanske "gröna" fingrar och det har inte jag. Just nu har vi - 14 grader. Det blir nog kallt i morgon också. Ha en bra kväll. kram/Anita

    SvaraRadera
  2. Gröna figrar är väl lite si och så med... MEn gillar man vissa blommor. så måste man passa på när det är billigt.
    I dag Torsdag är det minus 3,1 och solen är på väga att visa sig.. HA DET SÅ BRA..

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera