torsdag 3 januari 2013

DAG 3 på det nya året

VINTER .. då ska det väl inte regna ..


MEN det gör så i dag .. blä .. + . 0,7 grader

DAGENS CITAT: Det man gör gärna, gör man i regel bra


I går kl, 15, 00  var det sol en stund 
I DAG mulet ..

Posten kommer sent till oss Kl, är 15,00 i går

DET syns nästan hur halt det är på gården ..
OCH halt är det överallt .. på stadens gator också
JAG var en sväng på stan i går .. inte lätt atta veta var man ska gå .. VISSA gator är ok  .. andra rena isgatan   ...
I DAGENS tidning klagades det en hel del på sandning och dåligt skottade eller plogade gator och trottoarer ..  VET inte vad stadens snöröjare håller hus ..




Återblick
KATTMÖSSEN är min stora hobby
JAG började virka dessa för många år sedan .. Skänkte till Katthemmet här i stan ..
det öppnade för 13 år sedan .. fanns inget här i stan då ..
SEDAN så fortsatte jag att virka kattmöss ..DET VAR JU SÅ KUL
SAMBON såm då hade ZOOAFFÄR .. sålde dessa möss där också ..
SÅ  när butiken såldes .. så tänkte jag ..
VAD gör jag nu med mina söta små populära kattmöss
JAG sålde till ett par andra butiker ..
Skänkte till katthemmet .. Så hände det som inte fick hända..
MIN SAMBO gick bort.. det är nu 6 år och 5 månader sedan ..
HAN som hjälpte till att sponsra med saker till katthemmet .. DET hade jag inte råd till 
 MEN MINA KATTMÖSS DOM fortsatte jag att virka   
MEN kanske 50  möss om året .. det var inte mycket .. 
JAG hade då börjat blogga  .. DÄR FICK jag kontakt med en tjej som hade kontakt med ett katthem .. i NORRTÄLJE  .. hon hade själv flera katter .. då hade jag kvar mina två ..
Så jag fick kontakt med detta katthem .. sände iväg en påse med 25 kattmöss ..
OJ vad poppis det blev ..
Så läste jag en artikel i en tidning om ett katthem som brann ner  ett nyår  för några år sedan
LETADE efter adressen dit.. sände iväg kattmöss dit
DET BLEV UPPSKATTAT ..
Så ett annat katthem som jag fick kantakt med via min blogg ..
SÅ NU har jag FEM katthem som jag sänder kattmöss till två gånger om året

OCH till NORRTÄLJE .. dit åker jag en gång om året i SEPTEMBER ..
då är det storloppis där

FÖRRA ÅRET VIRKADE JAG NÄSTAN 500  kattmöss
Året innan nästan 1000 ..
FÖR JAG ger bort till vänner och bekanta som har katt
JAG har fått en ny väninna det gångna året ..
HON HAR KÖPT TILL SINA KATTVÄNNER
SÅ JAG FORTSÄTTER ATT VIRKA MINA KATTMÖSS

SÅ mina goa vänner
INGET ONT SOM INTE HAR NÅTT GOTT MED SIG
ELLER vad ska man säga om detta
ÄR MAN SOM JAG pensionär med ond höft och fibromyalgi ..
så är denna HOBBY att virka lagom  .. DET går lagom fort att virka en kattmus
TAR det när jag får lust .. virkar några om kvällen framför tv-n
periodvis gör jag annat .. som att stikcka  tofflor ..

HEJ SVEJS för i dag

FIKASTUND med min fotvårdstjej i går



2 kommentarer:

  1. Här har detbåde snöat och sedan kom det regn idag. Men halt är det inte längre. Här har plogbilar och sandbilar jobbat bra.

    Tack för besöket
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera