söndag 27 januari 2013

Mina hobbis

Eller vad ska man kalla allt jag gillar att göra

Ruggigt i dag .. vimpeln är nästan rakt ut i blåsten i dag  .. Vädret är mulet. -3,8 grader

 Bilden togs kl, 09,55




En av mina hobbies är fotografering  
DEN största ska jag tillägga ..



Den andra är att virka kattmöss eller att sticka tofflor
SENASTE stickade paret tofflor  ..dessa sitter så bra på foten .. fort går det också

DESSA ska jag ha själv.. dom blir ju utnötta .. under fötterna .. ..  SÅ SKÖNA är dom 






 DOM senast virkade kattmössen .. nej nu ljög jag .. för jag virkade två andra i går kväll







En annan  sysselsättning är mina blommor .. och framför allt kaktusar .. men egentligen är jag inte bra på att sköta blommor .. men gör så gott jag kan .. NU blommar mina kaktusar

MEN vad dom heter vet jag inte

Så har jag flera Sankt Paulor .. som också ska till att blomma



Så gillar jag att laga mat och baka .. men där sätter  min fibrokropp .. stopp för en del av det .. KAN inte göra så mycket som jag vill .. FÖR att stå vid spisen eller bänken och pyssla med det blir för jobbigt

 FALUKORV i ugn blev det i går .. tänkte bjuda vännen på det.. men han åkte på en förkylning med rinnande näsa igen .. så han får ligga hemma i sängen några dagar

MEN jag åt en portion .. mums filibabba så gott







 JAG fotar nästan allt som kommer i min väg .. MEST fåglar  .. Där vid iskanten  .. vid å-kanten vid sparbanken i stan .. är det änder nästan för jämnan

DENNA tog jag i går.. på väg hem från stan .. MEN vad hem från stan .. jag bor ju mitt i stan .. men från centrum .. TAR bara fem minuter

  HÄR kom fru and fram vid iskanten .. men det blev inte nåt bra kort.. men jag visar det ändå ..






JAG hade köpt en triss på ICA när jag handlade sist .. Då blev det 30:- x 2 .. så när jag var på stan i går köpte jag två nya.. och vann på både.. DET var KUL tyckte jag .. det brukar jag sällan göra .. NU fick jag 90:-åter .. men lotterna ligger på bänken .. Så köpte jag ett bolagsspel .. för 50:- ATG .. där blev det 6 rätt .. men så dålig utdelning.. drygt 8000:-  på 7-orna det var dåligt..  men ibland får man vara glad för det lilla ...  så kanske att jag får åter 40:-   men 10 som ska dela ..


Annat jag gilla att göra .. är att sy mina kläder  .. men fick sluta nästan helt med det när min rygg och höfter .. blev fel på .. så det jag kan hör är att sy en enkel rak kjol nån gång ibland..

Men oj vad jag har sytt mycket  .. Alla kläder till mig ock barnen när dom var små .. sydde skidoverall åt mig och min samba när vi åkte till fjällen 1986 .. tror jag det var ..
Så sydde jag massor av hundtäcken som vi sålde då i butiken .. så alla gardiner här hemma .. 
Vad har jag mera sytt  ..  . skjortor till sambo .. och hans arbetsväst  som han hade i butiken .. mm .. mm ..  KOMMER inte ihåg allt som jag sytt  .. DET senaste var NYA sänggavlar i tyg ..
DELADE en madrass .. klädde med tyg ..  rundade madrassen .. och form sydde tyget som var över  .. sedan sydde jag markeringar rakt genom allt.. .. det var när min sambo gick bort och jag möblerade om här hemma .. för 6 år sedan  .. Så Symaskinen den har fått arbeta .. sedan jag köpte den för 48 år sedan ..
NEJ nu orkar jag inte skriva mera i dag  .. det blev  ganska så mycket i dag ..

SÅ HEJ SVEJS GO VÄNNER 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar