söndag 20 januari 2013

Skatan

JAG är ju lite fågeltokig och skatan är en av favoriterna

Så i dag blev det fotorunda inifrån lägenheten .. ett kort från balkongen

Här i detta höga träd på baksidan håller skatorna till ..

 HÄR är dom i trädet .. Undrar om det redan är vårkänslor..













Efter en stund gick jag ut på balkongen för att kolla vädret. DÅ var en SKATA där på en av skorstenarna   .. HÅLL med om att den är vacker i sin SVART-VITA dräkt







  NÄR jag var på baksidan kom ett helt gäng med fåglar flygande .. men jag fick bara med två av dom .. MÅSAR tror jag det är..











 PÅ baksidan är det också parkering  .. Där var bilarna vita och frostiga i solens sken ....










OCH skuggor blir det också när solen skiner












  OCH även på taket på framsidan .. 
på grannhuset







SOLENS SKINER SÅ FINT I DAG ...  
MEN BLÅSER LITE FÖR MYCKET I MIN SMAK

HEJ SVEJS för nu ....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar