tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT ÅR

DÅ var det ett nytt år nu


Det nya året har börjat bra vad gäller vädret ..
SOL och MOLN 4,4 grader +
DAGENS MOLN åt vänster och åt höder kl. 9,50


DAGENS CITAT:
LÖGNEN KRÄVER GOTT MINNE



HÄLDELSE Nummer 1 av alla det gångna året

LITE långt att läsa kanske .. men jag ville berätta allt detta

MYCKET hände förra året
Men en av dom bästa var att jag träffade min vän KURT
JAG hade varit ensammen i  nästan 6 år efter att min sambo .. som jag levt med i 26 år plötsligt gick bort i ett pullsåderbrock .. bara 71 år  ..
En stor förlust på flera sätt ..
JAG miste det käraste jag hade .. jag förlorade HUSVAGNSLIVET ..
där jag hade många vänner
ÅREN gick i ensamhet .. MÅNGA tårar hade det varit under dessa år .
SÅ sa min dotter .. MAMMA du måste ta hjälp av en psykolog ..
Så jag letade på VÅRDCENTRALENS hemsida ..
DÄR fick jag tips om en BOK
SORGEBEARBETNING .. en röd bok som jag lånade på biblioteket ..
LÄSTE och TÅRARNA RANN .. det tog tre veckor att läsa den
JAG hade sagt .. aldrig mera någon man i mitt liv .. ALDRIG
MEN MAN SKA INTE SÄGA ALDRIG  ..
JAG läste boken .. NÅGOT hände med mig
Boken var upplagd med frågor och svar ..
man skulle skriva ner och tänka på vissa saker
 I en viss ordning ..
EFTER en månad .. så började jag GÅ andra vägar på mina å-promenader
JAG brydde mig mer om det som hände där ute .. FÖRUT kunde jag inte ..
eller jag hade svårt att gå till minneslunden  ..
Nu gick jag dit oftare ..  TANKARNA var annorlunda
Efter 6 år var det inte min sambo som var det värsta som jag hade förlorat ..
det var att jag kanske skulle mista den lägenhet jag hade ..
FÖR när jag blev pensionär .. så fick jag mindre pengar att röra mig med ..
FÖR samtidigt förlorade jag en summa som jag hade ärvt efter min sambo ..
DET var en del av orsaken till att jag mådde så dåligt under dessa år
OCH att sorgen kom åter .. i perioder ..
MEN efter att jag läst denna bok ..
så fick jag svar på många av alla frågar som fanns innom mig
NU kunde jag gå vidare med MIG SJÄLV och MITT LIV
SÅ mina promenader blev mer harmoniska ..
FÖRUT gick jag liksom i tvång.. bara att vara ute.
NU kände JAG mig mer HARMONISK 
NU kunde jag .. om jag ville  tänka på män ..
Men var det rätt ..
BOKEN  hade ju sagt ATT det var inte alls fel ..
Så därför började jag gå andra vägar på mina promenader ..
 SÅ en dag gick jag förbi MINNESLUNDEN här på ÖSTER där jag bor ..
VID ALLA HELGONA  KYRKA ..
så rakt över gatan in till Församlingshemmet .
där begravningens minnesstund hade varit 
JAG gick dit .. för det finns en trevlig trädgård där ..
DÄR satt två herrar och fikade .. en dag  i maj .. en solig dag
DEN ena mannen tjoade på mig och sa .. DIG KÄNNER JAG .. JASÅ
SÅ satte jag mig på bänken bredvid honom .. JO han var bekant ..
MEN VAD VI SA ..det  håller jag för mig själv ..
VI  skulle träffas några dagar senare och prata minnen ..
DESSA minnen pratar vi om än i dag efter 8 månader
ALTSÅ .. han ringde efter ett par dagar .. men då var jag feg och sa..
KAN INTE I DAG .. vi ses nästa vecka .. veckan gick ..
SÅ ringde han ÄNTLIGEN .. JO så kände jag .. för jag var KÄR ..
KÄR redan efter första  lilla korta träffen ..
SÅ efter en vecka tog vi en LÅNG promenad
PÅ eller i NATURRESERVATET HÅLLET här i Nyköping .. 
den promenaden tog en dryg timme
 OCH dessa promenader tar vi lite då och då  .. när det är promenadväder ..
VI är numera ett par .. men vi bor på varsitt håll
JAG BJUDER på mat eller fika ibland ..
HAN köper pizza eller så går vi till en restaurang .. där många äldre äter

SÅ den RÖDA boken jag lånade då i APRIL blev början på ett nytt liv

NU NÄR JAG sitter här och skriver får jag ett SMS ..
VI ska åka en tur med bilen ..

Ofta är han hos sina barn och sitt älskade 6-åriga barnbarn i Finspång..
då ses vi inte på nån vecka
DET konstiga med allt är att VI VAR UNGDOMSVÄNNER
FÖR 50 år sedan .. träffats lite då och då under åren
MIN mammas MOSTER och HANS MOSTER
bodde grannar i samma gamla trähus

NU är VÄNNEN och jag snart på väg på en lite biltur

SÅ KAN DET BLI
MAN MÅSTE BARA VÅGA eller VAD SKA JAG SÄGA
NY vän  VI älskar varandra ..
 SÅ småningom kanske vi kan flytta ihop .. MEN vi tar en dag i taget 

SÅ JAG hoppas och TROR mycket av detta NYA ÅR 2013

MEN MIN SAMBO HAR JAG INTE GLÖMT ..
EN KÄR VÄN SOM ÄR I HIMLEN NU

DETTA blev ett långt inlägg
HA DETS Å BRA
HEJ SVEJS ..
KRAMA VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar