fredag 18 januari 2013

Solig fredag

Solen äntligen framme

Men  det är kallt ..Solen skiner från en klarblå himmel denna fredag

DAGENS VÄDER: Sol kallt svag vind  .. Minus 9 grader

DAGENS NAMN: Henrik

DAGENS CITAT: Med en bra början är halva jobbet gjort


I går var vännen och jag ute på en promenad .. nästa 1½ timme .. 

Vi gick förbi vid  perioden
Full fart i forsen där
DET sägs att det ska byggas här enligt denna stora skylt
Vi gick vidare kom till slut runt till FORS 



Där på ett hus var dessa istappar .. 

Vi fortsätter förbi så vi kommer fram till Storgatan . för vi ska gå förbi ICA innan vi är hemma .. 1½ timme tog hela denna promenad .. skönt var det fast det inte var någon sol framme då..  

I dag är jag osams med denna hemsidan får inte till det riktigt som jag vill

Tulpanbuketten är fin på rumsbordet ..  
På grannhuset glittrar snön på taket i dagens soliga väder

Vad ska ske denna helg .. INGENTING .. jo lite småpyssel här hemma  .. 
DISK efter gårdagen finns ..
Så ska jag sy ett höftskynke till vännen.. inte helt sant.. skynket finns  .. en frottéhandduk som jag ska sätta kardborreband på ..

ANNARS ska jag ta det lugnt. för städat  i två dagar det tog kol på mig .. så i går var jag asatrött.

FÖR har man fibromyalgi som jag .. då får man lida när man gör nåt extra .. städade i två dagar .. det tar det för mig .. Så matlagning lite extra i går .. en kycklinggryta .. MEN så gott det blev ..
Vännen är i Norrköping i helgen .. Lite trist .. men om vi ses i veckorna eller helgen .. vad gör det .. VI trivs så som vi har det .. VILL han hjälpa gammelmor som är 94 år så ska han göra det .. så passa på att träffa barnbarnen också .. tids nog växer dom upp och blir stora .. då struntar dom kanske i morfar .. eller farfar .. 

DET var lite om i går och i dag och lite tankar .. 
...... HEJ SVEJS....









2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera