tisdag 1 januari 2013

Kväll årets första dag

ÅRETS FÖRSTA DAG

DEN VAR SOLIG

SOM blev en bra dag
Vännen och jag tog en tur till KILA KYRKA
HAN satte ljus på några gravar .. SEDAN tog vi en sväng runt med bilen
TVÅ timmar blev vi borta..
SÅ hem och tog fika och skinksmörgås..
SEDAN tv-kväll .. NU är han hemma hos sig ..
FÖR han hade inte sin medecin med sig..
MEN SAMTIDIGT är det skönare att sova i sin egen säng
Även om han har gästsängen i eget rum här

KILA KYRKA

VY ÖVER BRÅVIKEN



ÅRETS ANDRA stora händelse
GENOM MINA vänner Karin och Lasse
TRÄFFADE jag Margareta ..HON blev och är min bästa väninna nu
VI har samma intressen .
GILLAR djur av olika slag
HON har en rar hund och två undulater
VI är nästan lika gamla .. hon är en månad äldre än jag ..  födda samma år
VI bjuder varandra på mat ibland
GÅR på QIGONG i Kyrkan när det är  och inget annat sätter stopp för det
OFTA varannan vecka
HON tycker om att sticka och pyssla med olika saker hemma
JAG stickar eller virkar mycket
Kommer jag inte ihåg fel så började vi umgås i juni ..
HADE träffats några gånger innan hos Karin o Lasse ..
DOM bor grannar I gamla fängelsehuset i Nyköping
HON på innergården ..  Karin o Lasse på utsidan kan man väl kalla det ..
HUSET är tillbyggt i en fyrkant
Ibland tar vi en tur med bilen

DET var en av årets BRA HÄNDELSER

Att ha vänner att prata med är BRA 

NU BLIR DET EN ENSAM TV-KVÄLL
MEN jag är trött .. så det blir nog ett tidigt sängående
JAG gillar mina ensamam kvällar också  ..
DÅ virkar eller stickar jag .. eller löser korord
Så en del vid datorn..
HEJ SVEJS



2 kommentarer:

  1. Fina bilder på en trevlig åktur. Borta bra men hemma bäst sägs det, men det kanske inte gäller alltid. Ha ett gott nytt år å god fortsättning önskar Anette/Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl1 januari 2013 kl. 20:47

      HEJ NETTAN .. TACK för titten på min sida .. kollade lite på dina sidor.. VINTER kom jag inte in på .. den hade du slutat med men dom andra<.. trevligt .. Gillar små korta utflykter .. FÖR har man som jag FIBROMYALGI.. så kan jag inte göra för mycket på en och samma dag.. VÄDRET var bra .. så då gick det bra .. men man blir stel av att sitta i en bil ..HA DETS Å BRA.. vi ses kanske igen ..

      Radera