onsdag 30 januari 2013

Lite trist i dag

Dels för att det regnar  och är mulet

Så fick jag ett trist bud i går .. MIN syster nummer 2 i ordningen har slutat detta livet ..
JAG är äldst i syskonskaran  .. av fem syskon .. så två halvsyskon.. tvillingar en av varje sort ..
Innan det var vi 4 flickor och en grabb .. som kom ganska tätt .. bara 6 ½ år mellan  oss ..

Min syster som nu gott bort var 66 år.. VI hade inte så mycket kontakt.. näst intill ingen alls

MEN när jag fick detta budet i går så blev det ändå väldigt konstigt  .. för även om kontakten varit dålig .. så har jag tänkt på min syster ibland och undrat ..   NU kan jag sluta att undra ..

BARA den jobbiga begravningen kvar ..  

LIVET kommer och LIVET går                                                            FÖR min syster


4 kommentarer:

  1. Jag beklagar din sorg, Margareta. Så himla tråkigt. Hon var ju bara barnet ju. Stor jättekram till dej
    /Anki Blue

    SvaraRadera
  2. Ja. även om kontaketn inte var bra.. så svider det inombords..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det spelar ju ingen roll - egentligen. En syster, är ändå en syster och därmed också en del av oss själva. Kram

      Radera
    2. JO så är det .. LIKADANT med min pappa.. har ingen kontakt där heller.. bävar den dagen det kommer bud att han är borta.. Han är 88 år.. Mamma är lika gammal. men dom har varit skilda så länge jag kan minnas.. JAG var hos min Mamma i Skövde i början av oktober.. Då bilade jag dit.. så var jag hos min Halsyster. som bor vid HORNBORGARSJÖN,, vi var där vid sjön i flera timmar och gick i blåsväder och kollade gässen .. TRANORARNA hade redan flyttat åter då.. men så trevligt det var där ..

      Radera