onsdag 23 januari 2013

DAGENS arbete

MEN inte från min sida

I dag har jag varit lite ur gängorna .. Blir så ibland  ..  så   för en stund sedan började  några 
"gubbar" att skotta taket.. Det stod en stor KRANBIL utanför fönstret  .. OK .. bra då slipper man få det i huvudet .. när det blir tö  ..
DET första jag såg var denna man som stod där i liften






Så denna  del av kranen .. då hade jag dragit upp persiennen ..
Så FOR snön ner  i massor  .. men det var inte så väldigt mycket snö  nu .. så varför dom skottade i dag vet jag inte .. det skulle dom ha gjort vid förra snöfallet  .. det fick komma ner  på gatan av sig självt.. för det töade bort då 




NU är han på andra sidan av min balkong








NU är liften flyttad en bit  .. nästan ut i gathörnet  ..  JAG står på balkongen .. men nästan lika fort in som ut..  
MINUS 10 grader är det




NÄR jag var på balkongen kom ett flygplan och gick över husen







PÅ andra sidan huset var MÅNEN reda uppe.. Förresten den hade varit på himlen i flera timmar   
Men hade flyttat på sig en bit
Himlen är helt klarblå denna kyliga onsdag  
 .. mitt i veckan








DAGENS VÄDER: Sol och svaga vindar Minus 10 grader

DAGENS NAMN: Frej och Freja    

NÄR jag hör dessa namn  .. då tänker jag på min bortgångne sambo .. HAN berättade om några arbetshästar som fanns i hans ungdom .. det var tre hästar.. den tredje hette Tor .. 
OCH det finns en fin bild på dessa tre hästar här hemma
Hästarnas namn var Frej .. Freja  .. Blenda  .. Sverker  .. Flora   .. Tor är alltså fel ..

Men kortet är inramat ..  svart att ta isär och Skanna av  MEN tänk er 5 Stora stadiga arbetshästar  . DET är fem hästar på bilden  .. HAN pratade om tre .. Tor.. Freja .. och Frej ..
JAG har nog blandat ihop en del
 Måste ju visa den fina hästbilden .. 
Tog kort med kameran .. det blev bättre än jag trodde.. 
DET är ju glas på .. så beskar jag lite .. så det inte kom med så mycket som inte var nåt att se ...
 Minnen kommer och går  

IBLAND kommer minnena när man hör eller ser nåt .. DET har jag sagt  förut.. det är  6 år och 5 månader snart sedan min kära sambo gick bort .. OJ vad tiden går



DET får vara bra så här för i dag .. 
HEJ SVEJS.. go vänner  


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera